Home » Een nieuw jaar, een nieuwe huisstijl

Een nieuw jaar, een nieuwe huisstijl

Zoals sommigen wellicht al is opgevallen is E-Expansion het nieuwe jaar in gegaan met een compleet nieuwe huisstijl. We hebben de kleuren van ons logo (gedeeltelijk) aangepast en kleine wijzigingen doorgevoerd in de vormgeving, daarnaast hebben we een compleet nieuwe website ontwikkeld en gerealiseerd. In deze blog vertellen we je wat meer over de doorgevoerde aanpassingen en het verhaal hierachter.

In onze oude huisstijl bestond het E-Expansion logo uit twee verschillende tinten blauw, licht en donker. Blauw is een belangrijke kleur in de E-commerce want het wordt door onze hersenen geassocieerd met betrouwbaarheid. Logisch dus dat veel E-commerce gerichte ondernemingen blauw als één van de huisstijl kleuren gebruiken. Bij ons was dit een belangrijke reden om voor blauw te kiezen maar wij waren van mening dat twee blauwtinten iets teveel van het goede was.

Hierdoor zijn onze hersens aan het werk gezet en vroegen we ons het volgende af: moet ons logo aangepast worden? moeten we enkel naar de kleuren kijken? Moeten we grote huisstijl wijzigingen doorvoeren?

Na veel brainstorm sessies, schetsen en uiteindelijk het maken van verschillende designs hebben we geconcludeerd dat de vormgeving van ons logo geen grote wijzigingen nodig had maar we vonden het wel interessant om het iets te moderniseren. De schuine lijnen van de twee E’s staan omhoog gericht en staan symbool voor groei. De scherpe hoeken vonden vonden we niet meer van deze tijd dus hebben we een kleine ronding meegegeven. Verder is het kleine streepje getransformeerd naar een pijl om de groei wederom te symboliseren.

Waarom oranje in plaats van lichtblauw?

De lichtblauwe kleur hebben we zowel in het logo als in onze huisstijl aangepast naar een frisse oranje kleur. Waarom? We zijn tenslotte marketeers, SEO specialisten en website designers en developers. Wij richten ons dan ook op het creëren van actie waarmee we veel energie en positiviteit uitstralen binnen onze organisatie en naar onze klanten toe. Dit kunnen veel van onze klanten ook bevestigen. De kleur oranje is de (e-commerce) kleur die “actie” uitstraalt. Onze hersenen reageren op een bepaalde manier op een oranje kleur en zorgt ervoor dat er iets gedaan moet worden. Dit is ook de reden waarom je deze kleur vaak terug ziet komen bij koopknoppen. In onze blog over kleurgebruik lees je hier meer over.

Onze voormalige huisstijl en het design van de website was naar ons gevoel wat te zakelijk, te kill en te afstandelijk. Dit paste dan ook niet bij onze identiteit. Als wij een samenwerking aangaan dan worden wij je “collega’s”. Wij zijn niet een partij welke werkzaamheden verricht zoals afgesproken en niet verder meedenkt. Sterker nog, wij vinden enkel de website bouwen natuurlijk leuk maar het leukste is groei realiseren voor onze klanten! Bij de voormalige uitstraling ontbrak het aan deze actie, de energie en de positiviteit welke wij juist erg belangrijk vinden.

nieuwe kleuren
Een nieuw jaar, een nieuwe huisstijl 3

Nieuwe huisstijl = nieuwe website

Als website bouwer/ontwikkelaar ben je natuurlijk gefocust op snelheid van jouw website/webshop. Onnodige code probeer je te vermijden om de website zo snel en efficiënt mogelijk te krijgen. Het verschil in je conversieratio bij een website met een laadtijd van 1 of 2 seconden is enorm en daarom is het belangrijk dat jouw webwinkel te allen tijde zo snel als mogelijk is.

Om een website snel te maken/houden worden alle onnodige effecten en bewegingen het liefst weggelaten of geminimaliseerd. E-Expansion focust zich niet enkel op webshops maar ook op verschillende soorten websites in zeer uiteenlopende branches. Bij dergelijke websites is de snelheid natuurlijk ook belangrijk maar in mindere mate als bij een webwinkel die puur draait op directe online sales. Wij vinden dan ook dat wij als marketingbureau meer uit moeten dragen wat we voor onze klanten kunnen betekenen op gebied van uitstraling. Dit zie je voortaan ook meer terug in de vorm van visuele effecten binnen onze eigen website. Vanzelfsprekend is onze nieuwe website nog steeds snel maar nog altijd milliseconden trager dan wanneer we geen effecten toegevoegd hadden.

Ons bedrijfspand

Ons pand waarin wij gevestigd zijn is nog steeds hetzelfde bedrijfspand waarin wij in 2018 zijn gestart te Mierlo (nabij Eindhoven). Om de complete huisstijl door te voeren moeten we ons logo op ons pand en de bijbehorende belijningen nog aan laten passen. Dit willen we natuurlijk zo snel mogelijk aanpassen maar tot die tijd herken je ons gebouw nog altijd aan de vertrouwde blauwe kleuren.

Undiemeister vlaggen wide
Een nieuw jaar, een nieuwe huisstijl 4

Zien we je snel voor een leuke kennismaking onder het genot van een lekkere kop koffie?

Je kunt ons telefonisch bereiken via 040 304 67 55 (geopend van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 17:30) of laat een berichtje achter via het onderstaande contactformulier.

Contactformulier