Home » Online marketing » E-mail marketing

E-mail marketing

Terwijl andere vormen van digitale marketing evolueren, blijft de vraag nog steeds: “Is e-mail marketing nog steeds relevant?” 

 

Kort gezegd: ja. Bij E-Expansion zien wij e-mail marketing als een essentieel onderdeel van een succesvolle digitale strategie. Hoe wij jou kunnen helpen op het gebied van e-mail marketing lees je hieronder!

E-mails zijn een belangrijk deel van jouw marketingmix

Dat is precies wat wij vinden van e-mail marketing. E-mails zijn namelijk op heel veel verschillende manieren in te zetten. Zo kun je met de juiste e-mails, eenvoudig de relatie met jouw klanten onderhouden, wat resulteert in terugkerende klanten en een hogere customer lifetime value. Ook kun je hiermee zorgen dat jouw klantenservice veel tijd bespaart, als je na een aankoop op de juiste manier communiceert met je klanten. Daarnaast kun je ook commerciële e-mails versturen naar je klanten, om zo jouw omzet een fraaie boost te geven!

Meer omzet met e-mail marketing

E-mail marketing kan een fantastische manier zijn om meer omzet te behalen voor jouw bedrijf. Als mensen op jouw webshop een bestelling plaatsen is het gewoonlijk dat zij hun e-mailadres achter laten voor verdere communicatie. Hierbij is het ook mogelijk om te vragen of je mensen kunt mailen met commerciële informatie, zoals nieuwe producten, speciale kortingen of gehele acties op jouw webshop. Hier actief op mailen, kan ervoor zorgen dat je enorm veel extra omzet kunt genereren. Dit kun je doen door mensen die al eerder bij jouw webshop besteld hebben, aan te wakkeren met deze commerciële mails. 

Verbeter jouw CRM

Ook dat kun je eenvoudig doen aan de hand van e-mail marketing. Met de juiste e-mails kun je klanten eenvoudig informeren over eventuele vertragingen van hun orders en hoe ze jouw producten het best kunnen gebruiken. Daarnaast kunnen we ook helpen om automatische processen, bijvoorbeeld voor retouren, op te zetten. Zo kun je jouw klanten vrijwel direct helpen, wat de relatie met jouw klanten verbetert en jouw klantenservice een hoop werk bespaart!

Welke aspecten komen hier allemaal bij kijken?

Bij e-mail marketing komen bijna alle aspecten van contentmarketing en neuromarketing samen. Zo is de titel en subtitel van jouw mail doorslaggevend. Als je wilt dat veel mensen jouw mail openen, moet je jouw titel en subtitel zo interessant mogelijk maken, zonder dat je hiermee in de spam terecht komt. Daarnaast is het visuele aspect van e-mails erg belangrijk. Heb je een gelikte mail met de juiste opmaak, kleuren en call-to-actions? Dan komt jouw mail direct veel betrouwbaarder over. Ook de tekst, en de algehele gedachte van jouw mail is van belang. Wat wil je benoemen in jouw e-mail, en met welke invalshoek wil je dit gaan doen? 

Waarom kiezen wij voor e-mail marketing?

Wij geloven dat e-mail marketing een van de meest essentiële aspecten van online marketing is. Je kunt er direct jouw klantenbestand mee informeren, of je kunt hen aansporen voor herhaalaankopen. Ongeacht jouw doel; met e-mail marketing kun je het eenvoudig behalen ten opzichte van jouw huidige klantenbestand. Daarnaast zijn e-mails een goedkope vorm van marketing. We zien ook dat er een hoge conversie plaatsvindt bij e-mail marketing, wat uiteindelijk resulteert in een extreem gunstige ROI. 

Hoe kan e-mail marketing interessant zijn voor mijn bedrijf?

Dat is een vraag, die we moeilijk op onze website kunnen beantwoorden. Wij geloven namelijk sterk dat elk bedrijf uniek is, en dat elk bedrijf daarom zijn marketing op een andere manier moet aanpakken. Voor veel van onze klanten is e-mail marketing erg interessant gebleken, maar of dit ook voor jouw website of webshop het geval is, bespreken we graag onder het genot van een lekkere kop koffie.

Benieuwd wat E-Expansion voor jouw bedrijf kan betekenen?

Je kunt ons telefonisch bereiken via 040 304 67 55 (geopend van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 17:30) of laat een berichtje achter via het onderstaande contactformulier.

Contactformulier