Home » Online marketing » SEA (zoekmachine advertenties)

SEA - Zoekmachine adverteren

Wist je dat 80% van jouw websitebezoekers je vindt via zoekmachines zoals Google? Je website of webshop optimaliseren voor zoekmachines is de beste manier om snel meer verkeer te genereren. Zet je SEA op de juiste manier in? Dan kun je jouw website of webshop heel specifiek richten op jouw doelgroep en krijg je meer bezoekers op jouw website!

Het opzetten van de juiste zoekmachine advertentie is een ware kunst. Je hebt namelijk extreem weinig tekst, waarin je heel veel wilt vertellen. Daarnaast moet de tekst ook goed aansluiten op de precieze zoektermen, zodat je helemaal bovenaan in Google komt te staan. E-Expansion heeft de juiste specialistische kennis in huis om dit voor je te kunnen oppakken. Maar wat zijn de voordelen van SEA uitbesteden? Wat kunnen wij voor je doen? En hoe gaan onze experts te werk?

Wat is SEA precies?

Zoekmachine adverteren is de vertaling van de Engelse term ‘Search Engine Advertising’ en wordt afgekort als ‘SEA’. In grote lijnen houdt SEA in dat je de juiste advertenties gebruikt om op te vallen in Google.

Naast SEA is SEO, ook wel zoekmachine optimalisatie, een van de grootste bronnen voor verkeer op een website of webshop. Samen zorgen ze gemiddeld voor 80% van het verkeer op een website.

Veel mensen denken dat je enorme bedragen ter beschikking moet hebben, om de bezoekers op jouw website of webshop te laten stijgen. Maar met de juiste SEA en SEO, kun je jouw website al enorm laten groeien. In combinatie met andere advertenties, zoals op social media, offline media of marketplaces, zal jouw SEO en SEA steeds belangrijker worden. Als jouw merk op veel plekken vindbaar is, roept het een gevoel van betrouwbaarheid op, wat jouw conversie optimalisatie alleen maar ten goede doet.

Zoekmachine optimalisatie of zoekmachine adverteren?

Zoekmachine marketing is de term voor zoekmachine optimaliseren én zoekmachine adverteren. Het verschil tussen zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren leggen we je graag uit:

Zoekmachine adverteren met Google AdWords (Google Ads)

Aan de hand van SEA kun je jouw producten of diensten eenvoudig en overzichtelijk aanbieden aan mensen die actief op zoek zijn hiernaar. Met SEA betaal je voor iedere bezoeker op jouw website. Wat je betaalt, hangt af van veel aspecten zoals je industrie, maar ook de prestaties van jouw advertentie.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Hiermee probeer je hoger in Google te komen door (gratis) aanpassingen aan jouw website of webshop te maken. Denk hierbij aan het verbeteren of toevoegen van tekst, het verbeteren van de websitestructuur, linkbuilding en technische verbeteringen van de site.

Let op de concurrentie

Het aantal bedrijven dat bewust bezig is met het optimaliseren van hun website of webshop neemt nog altijd sterk toe, en hun SEA valt hier vaak ook onder. Niet alleen het aantal websites, maar ook het niveau van de zoekmachine adverteren neemt toe. Websites en webshops die niet investeren in SEA zullen veelal wegzakken uit het online landschap, omdat de concurrentie nou eenmaal wel zichtbaar is.

SEA = online must-have. Wat zijn de voordelen?

Goede SEA zorgt ervoor dat je meer mensen in jouw doelgroep kunt bereiken. Door constant te optimaliseren en te verbeteren kunnen we jouw SEA constant naar hogere niveaus tillen. SEA biedt webshops en websites veel voordelen, waardoor wij overtuigd zijn dat SEA noodzakelijk is om als online bedrijf te kunnen groeien. Enkele van deze voordelen zijn als volgt:

  • De mogelijkheid om specifiek jouw doelgroep te targeten.
  • Lokale SEA, om zo jouw conversies te verhogen.
  • Veel inzichten in jouw SEA campagnes.
  • Directe zichtbaarheid op Google.
  • De mogelijkheid om meerdere USP’s te benoemen in verschillende campagnes.
Bezig met SEA en website optimalisatie? Blijf alert!

Over zoekmachine optimalisatie en website optimalisatie is veel informatie beschikbaar. Een zoekopdracht in Google zoals ‘SEA’ , ‘zoekmachine adverteren’ en ‘website optimalisatie’ resulteert in meer dan 1 miljoen zoekresultaten. Uit deze enorme hoeveelheid informatie en SEA tips blijkt dat:

  • De regels voor SEA constant veranderen.
  • ‘Foute’ SEA-advertenties worden afgestraft.
  • Google regelmatig zijn SEA-algoritme verandert.
  • Lokale SEA belangrijker is dan ooit.
  • De combinatie van verschillende vormen van SEA erg goed werkt.

Benieuwd wat E-Expansion voor jouw bedrijf kan betekenen?

Je kunt ons telefonisch bereiken via 040 304 67 55 (geopend van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 17:30) of laat een berichtje achter via het onderstaande contactformulier.

Contactformulier