Home » Online marketing » Instagram & Facebook adverteren

instagram & facebook adverteren

Social media is voor veel mensen een dagelijkse gewoonte hebben. Adverteren op social media kan een mooie manier zijn voor een bedrijf, om zijn producten of diensten aan te prijzen. Kies jij ervoor om op Instagram en Facebook te adverteren? Dan kunnen wij je van A tot Z helpen om de perfecte social media advertenties te creëren.

Instagram

Instagram wordt ook door miljoenen Nederlanders gebruikt. Het maakt ook een grote stijging door, en het einde van deze stijging is nog lang niet in zicht. Evenals op Facebook zien we dat veel mensen hun favoriete merken volgen op Instagram, om zo op de hoogte te blijven van wat er speelt in dat bedrijf. Dit is een manier om bestaande klanten te bereiken, maar Instagram advertenties is een perfecte manier om andere consumenten kennis te laten maken met jouw merk. Advertenties op Instagram zijn vaak moeilijk te onderscheiden van organische posts, wat adverteren op Instagram juist zo effectief maakt. 

Facebook

Facebook wordt door meer dan 10 miljoen Nederlanders gebruikt. Hiermee is het, na WhatsApp, het grootste social media platform. Hierdoor weet je zeker dat jouw doelgroep ook actief is op Facebook. Veel bedrijven bereiken hun loyale fans, al via een onbetaald Facebook account. Hierop organisch posten is namelijk gratis, en we zien dan ook dat veel bedrijven dit al doen. Producten of diensten promoten is iets wat we dan vaak niet op de juiste manier terugzien op Facebook, terwijl hier juist veel te behalen valt. 

Meta

Facebook en Instagram zijn onderdeel van Meta. Dit heeft ook impact op jouw zakelijke Facebook en Instagram accounts. Als je wilt adverteren op Instagram, zal dit gaan via Facebook advertentiemanager. Het voordeel hiervan is dat als je op Instagram en Facebook adverteren wilt, je maar één keer de informatie door hoeft te geven. Zo kun je jouw Facebook Shop instellen, om zowel op Facebook als Instagram producten van je te taggen in organische en gesponsorde posts. Ook kunnen wij bepaalde persona’s opstellen, om zo perfect te kunnen focussen op de verschillende doelgroepen die jouw bedrijf heeft. 

Adverteren met een flexibel budget

Wil jij op Instagram en Facebook adverteren met een klein budget? Dat is geen enkel probleem; je kunt dit al doen met een advertentiebudget van enkele euro’s per dag. Ook kun je dankzij de groottes van beide platformen eenvoudig jouw advertentiebudgetten flink opschalen. Zo kun je jouw Facebook en Instagram advertenties in de werkelijkheid voorzichtig uittesten, om het vervolgens op een grotere schaal aan te pakken.

Specifieke targeting

Op social media kun je enorm veel bepalen op het gebied van jouw advertenties. Zo ook wie jouw advertenties te zien krijgt. Wil je focussen op mensen met specifieke interesses, of levensgebeurtenissen? Dat kan eenvoudig als je met Instagram en Facebook adverteren wilt! Ook kan social media adverteren interessant zijn voor lokale bedrijven, zoals bakkers, restaurants of kledingwinkels. Je kunt namelijk ook eenvoudig ervoor kiezen om op bepaalde steden en dorpen te adverteren.

Enorm groot bereik

Ben je actief in een nichemarkt? Of juist niet? Het maakt eigenlijk niet uit, want op social media is iedereen wel vertegenwoordigd.

Hoge conversie onder bezoekers

Als we via Instagram en Facebook gaan adverteren, zien wij vaak dat de conversie onder bezoekers heel hoog is. Dit heeft te maken met enkele aspecten. Zo zijn de reclames op social media erg visueel, waardoor gebruikers meteen een goed beeld hebben van jouw producten. Het is voor hen dan een stuk eenvoudiger om te beslissen of ze tot aankoop willen overgaan of niet. Ook kun je daarnaast direct bezoekers doorlinken naar specifieke productpagina’s. Zo verkort je het aankoopproces en is de kans op een conversie weer een stuk groter.

Visuele advertenties

Instagram advertenties of Facebook advertenties zijn visueel. Daarom kun je precies bepalen welke informatie je wilt laten zien. Wil je de prijs van jouw producten hierin meenemen, of laat je dat voor nu nog even achterwege? Wil je een uitgezoomde foto van jouw producten laten zien, ga je voor een ingezoomde detailfoto of laat je allebei zien, door een foto op te delen of mensen te laten swipen over jouw advertentie? Bij Instagram en Facebook adverteren kunnen wij precies bepalen welke vorm van adverteren het meest interessant is.

Advertenties komen veel voor en zul je vaak zien in je dagelijks leven. Vaak is het echter zo dat het menselijk brein advertenties negeert. Het zien van een advertentie is één ding, maar het echt opmerken ervan is een tweede. Die kans is op visuele platforms als Facebook en Instagram wel groot!

Benieuwd wat E-Expansion voor jouw bedrijf kan betekenen?

Je kunt ons telefonisch bereiken via 040 304 67 55 (geopend van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 17:30) of laat een berichtje achter via het onderstaande contactformulier.

Contactformulier