Wat is het belang van een goede website?

Waarom is een goede website nou zo belangrijk? Je website dient als het visitekaartje van je organisatie en is niet alleen bedoeld om informatie te verstrekken. Jouw website is een afspiegeling van hoe jij als bedrijf bent en wat je wilt uitstralen. Uit onderzoek is gebleken dat maar liefst 90% van jouw (potentiële) klanten eerst de website bezoekt wanneer ze over het bedrijf, product of dienst horen. Het belang van een goede website speelt dan ook een belangrijke rol bij de eerste indruk van jouw bedrijf die je aan de klant kunt geven.

Uit cijfers blijkt dat een overgroot deel van de bezoekers je website snel of direct verlaten wanneer deze gebruiksonvriendelijk is of een slecht design heeft. Een goede website is dus erg belangrijk voor uw bedrijf. Een website moet snel functioneren en overzichtelijk zijn. De website moet bijvoorbeeld sales of leads genereren, informatie verschaffen en moet voldoen aan de AVG wetgeving. Heb jij al een goede website of ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Goede en Relevante content (SEO)

Bij het creëren van goede en relevante content draait het om het verspreiden van waardevolle, unieke en relevante content voor jouw doelgroep. Content die jouw klant kan beïnvloeden in zijn keuze / aankoopproces. Een veelgebruikte methode is het delen van whitepapers of kennisdocumenten die de klant kan downloaden. Daarnaast zie je vaak blogs terug op websites met relevante content. Deze content of blogs kan je dan weer verspreiden via andere kanalen, zoals Facebook, Instagram, LinkedIn, nieuwsbrieven etc.

Het delen van deze content via deze kanalen heeft natuurlijk altijd hetzelfde doel: mensen triggeren of inspireren om naar je website door te klikken. In de content worden dan ook altijd links opgenomen naar de de relevante pagina’s op jouw website, waar bijvoorbeeld de volledige blog gelezen kan worden en het gehele kennisdocument gedownload kan worden.

De Rol van jouw website

Een goede website heeft twee belangrijke rollen in de content marketing strategie:

  1. Hij dient als publicatieplatform. Zowel blogs, nieuwsberichten als kennisdocumenten staan op de site. Een mooi voorbeeld hiervan is Hetgezinsleven.nl
  2. Het genereren van sales of leads. De plaats waar we onze doelgroep heen willen leiden om interactie te krijgen.

Je website is de plek waar waardevolle content gedeeld wordt met je doelgroep. Je wilt dat de doelgroep dit leest en vervolgens ook een actie gaat ondernemen, bijvoorbeeld het doen van een aankoop of het aanvragen van een offerte of gesprek. Om dit te realiseren moet je website wel goed zijn: je content moet relevant zijn en de call to action moet duidelijk zichtbaar zijn. Het is dan ook erg belangrijk dat we de juiste kleuren gebruiken en ervoor zorgen dat de website snel is. Hoe langer de laadtijd hoe groter de kans dat de bezoeker de website verlaat. 

Zelf op zoek naar een goede website?

Ben je benieuwd of de website van jouw bedrijf goed is ingericht? Of je content voldoet aan alle richtlijnen en of je website snel genoeg is? Neem dan contact met ons op en bekijk wat wij voor je kunnen betekenen!

Are you ready to boost your business?

Neem contact met ons op voor een kennismakingsgesprek onder het genot van een heerlijke kop koffie!

Contactformulier

Je kunt ons telefonisch bereiken via 040 304 67 55 (geopend van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 17:30) of laat een berichtje achter via het onderstaande contactformulier.