Wat is de beste bestelknop voor mijn webshop?

De bestelknop van je webshop is net zo belangrijk als het gaspedaal van je auto. Zonder dit onderdeel blijf je stil staan en je doel is vooruit te gaan, het liefst zo snel mogelijk. Heb je wel al enig idee welke variaties je in overweging kan nemen voor de beste bestelknop? Nee, geen probleem hierna weet je dat wel.

Als je er niet helemaal in thuis bent lijkt het alsof het gewoon een knop is met een tekst erin maar er is wel degelijk goed over nagedacht. De kleur van de knop, de tekst die er in staat, het design van de knop zijn allemaal facetten die bijdragen aan het aantal clicks op de knop en zorgen samen dus voor de beste bestelknop voor je webwinkel.

Welke tekst zet ik in de beste bestelknop?

Om de juiste nadruk te plaatsen op de bestelknop is het belangrijk dat je dan ook een gerichte tekst erbij plaatst. Uiteraard mag je dit helemaal zelf bepalen maar voor vrijwel alle webshops is het aan te raden om een keuze te maken tussen in winkelwagen en bestel nu. Dit zijn de meeste voorkomende termen die allebei zeer gericht zijn om de bestelling uit te voeren.

CAPS LOCK

Om mee nadruk te krijgen op een zin of een woord wordt er vaak gedacht om daarvoor in hoofdletters het woord uit te schrijven. Zo kun je bijvoorbeeld IN WINKELMAND plaatsen. Dit trekt meer aandacht, maar kan ook schreeuwerig overkomen. Doorgaans worden in de meeste webshops een rustige aanpak toegepast en dan zou een caps lock tekst daar niet in passen. Mocht je veel aandacht en energie in je webshop willen tonen dan is dit de ideale manier om ook met je bestelknop de juiste kracht te geven.

Toevoegingen

Buiten de standaard woorden winkelwagen en bestel zijn er de toevoegingswoorden waarmee je in winkelwagen en bestel nu toevoegt. De woorden in en nu zorgen ervoor dat de bestelknop een directe actie krijgt en kan voor jouw shop zomaar eens resulteren in de beste bestelknop.

Daarnaast is er ook een dwingendere aanpak. In plaats van bestel nu kan je dit nog meer kracht geven door er een uitroepteken achter te zetten. Dit zie je vaak meer bij meer gangbare producten. Wanneer je een t-shirt koopt weet je vrijwel altijd wat je in huis haalt en de knop met Bestel nu! is dan niet zo erg. Koop je bijvoorbeeld een vaatwasser waar je kan kiezen uit honderden variaties denk je er liever wat langer over na en wil je niet gedwongen worden door NU te bestellen.

Kleur van de beste bestelknop

Een kleur trekt als eerste de aandacht en is daarmee van groot belang. Je kan nu niet als verkoper een potentiele klant naar je kassa begeleiden om het gekozen product te betalen. Dit moet de bezoeker zelf doen. In een eerdere blog hebben we het al gehad over de kleurstelling van de bestelknop maar de meest bekende kleuren zijn: oranje, geel, rood, blauw, groen, paars. Overweeg hier een keuze te maken welke kleur het beste de aandacht trekt om klanten over te halen om erop te klikken en passend is bij het gekozen website design.

Icons

Wellicht is het je nog nooit opgevallen maar er zijn bestel knoppen met icoontjes erop. Denk hierbij aan een winkelwagen, een winkelmand of het toevoegen van pijlen. Je kan dit vergelijken met het icoon van een vergrootglas op de ‘meer informatie’ knop.

Ons advies is om een mooie mix te zoeken tussen wat qua design bij je webshop past en wat conversie verhogend kan werken en daarbij geniet de conversie altijd de hoogste prioriteit. De beste bestelknop moet opvallen en mensen overtuigen er op te klikken. Daarna kijk je hoe je de knop zo mooi mogelijk kan stijlen. Als je vragen hebt over de beste bestelknop voor je webshop, je design of conversie verhogende zaken kan je altijd contact met ons opnemen. Wij helpen je graag.

Are you ready to boost your business?

E-Expansion - Logo - met tekst

Contactformulier

Je kunt ons telefonisch bereiken via 040 304 67 55 (geopend van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 17:30) of laat een berichtje achter via het onderstaande contactformulier.