Wat is het belang van een goede website?

Waarom is een goede website nou zo belangrijk? Je website dient als het visitekaartje van je organisatie en is niet meer alleen een informatiebron. De website is een afspiegeling van hoe je als bedrijf bent en wat je precies wilt uitstralen. Uit onderzoek is gebleken dat maar liefst 90% van de (potentiële) klanten eerst de website bekijkt wanneer ze over een organisatie, product of dienst horen. Het belang van je website speelt dan ook een grote cruciale rol in het maken van een goede eerste indruk bij de klant. Uit cijfers blijkt dat 100% van de bezoekers die een website die gebruiksonvriendelijk is of een slecht design heeft direct weer verlaten.

Een goede website is dus erg belangrijk voor uw bedrijf. Een website moet snel en overzichtelijk zijn maar deze moet ook zijn functie goed vervullen. De website moet bijvoorbeeld sales of leads genereren en moet voldoen aan de AVG wetgeving. Heb jij al een goede website of ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Goede en Relevante content (SEO)

Bij het creëren van goede en relevante content draait het om het verspreiden van waardevolle, unieke en relevante content voor jouw doelgroep. Content die jouw klant kan beïnvloeden in zijn keuze / aankoopproces. Dit gebeurt meestal door een whitepaper of ander kennisdocument op de site te plaatsen en deze als basis te gebruiken voor content, zoals blogs, afbeeldingen of social media berichten. Deze content of blogs kan je dan weer verspreiden via andere kanalen, zoals Facebook, LinkedIn, nieuwsbrieven etc. Het delen van deze content via deze kanalen heeft natuurlijk altijd hetzelfde doel: mensen triggeren of inspireren om naar je website door te klikken. In de content worden dan ook altijd links opgenomen naar de de relevante pagina’s op jouw website, waar bijvoorbeeld de volledige blog gelezen kan worden en het gehele kennisdocument gedownload kan worden.

De Rol van jouw website

Een website heeft twee belangrijke rollen in de content marketing strategie:

  1. Hij dient als publicatieplatform. Zowel blogs, nieuwsberichten als kennisdocumenten staan op de site.
  2. Het genereren van sales of leads. De plaats waar we onze doelgroep heen willen leiden om interactie te krijgen.

Je website is de plek waar waardevolle content gedeeld wordt met je doelgroep. Je wilt dat de doelgroep dit leest en vervolgens ook een actie gaat ondernemen, bijvoorbeeld het doen van een aankoop of het aanvragen van een offerte. Om dit te realiseren moet je website wel goed zijn: je content moet relevant zijn en de call to action moet duidelijk zichtbaar zijn. Het is dan ook erg belangrijk dat we de juiste kleuren gebruiken en ervoor zorgen dat de website snel is. Hoe langer de laadtijd hoe groter de kans dat de bezoeker de website verlaat. 

Ben je benieuwd of jouw website goed is ingericht? Of je content voldoet aan alle richtlijnen en of je website snel genoeg is? Neem dan contact met ons op en bekijk wat wij voor je kunnen betekenen!

Are you ready to boost your business?